keskiviikko 18. marraskuuta 2009

Pupujen talo


Kaksostyttöjemme huoneessa on kaunis vitriinikaappi. Olen ostanut sen käytettynä nettihuutokaupasta. Se oli silloin kellastuneen männynvärinen ja pahasti kuivahtanut. Mieheni purki kaapin osiin ja maalipesun jälkeen aloin maalata vitriinikaappia valkoiseksi. Monta kerrosta sain laittaa (olisi varmaan kannattanut pohjamaalata!), ettei kellastunut puunväri enää kuultanut läpi. Vaivannäkö kannatti, sillä olen lopputulokseen tyytyväinen. Täällä vitriinikaapissa säilytetään kauneimpia leluja sekä leluja, joiden halutaan olevan esillä, mutta joita utelias koira ei saa viedä omiin leikkeihinsä. Vitriinikaapin päällä on Laura Ashleyn perhosvalot, jotka palvelevat tyttöjemme yövaloina.


Vitriinikaapin alahyllyllä on Maileg -pupujen talo. Jokaisella lapsella on oma pupunsa. Huonekaluja on kerätty pikkuhiljaa. Pikkupeittoja olen virkannut ja neulonut ja petivaatteita ommellut. Esikoistyttö on tehnyt maton minikangaspuilla.


Pupujen taloon on suunnitteilla remontti. Olen miettinyt väliseinän laittamista makuuhuoneen ja keittiön väliin. Väliseinä pitäisi myös tapetoida. Pukinkontista löytyy syöttötuoli ja vauvapupun hoitotaso (shhh... älä kerro lapsille) ja ne eivät mahdu nykyiseen pupujen taloon. Tarvitseeko vauvapupu oman huoneen? Ehkäpä vitriinikaapista pitäisi varata myös toinen hylly pupuille. Sähkövalot olisi kivat, ja seinille tauluja, ja lattialle lisää mattoja, tilkkupeitto. Paljon olisi laitettavaa. Onneksi talo on ihana myös näin ja ahkerassa käytössä. Lasten mielestä pupuperhe tarvitsee myös äiti- ja isäpupun.

1 kommentti:

  1. ihana kaappi sinulla ja kivoja tavaroita, minulla on melkein samanlainen kaappi ja olen suunnitellut ehdä siitä pupujen taloa

    VastaaPoista